De batterij lading onderhouden tijdens lange immobilisatie van uw voertuig. Opgesloten zijn kan ook, door lange immobilisatie, een negatieve invloed hebben op de lading van de 12 V batterij van uw voertuig. Een voertuig zelfs in stilstand verbruikt stroom om systemen in waak te houden of gewoon om de verschillende geheugens bij te houden. In functie van de staat van de batterij kunnen deze verbruikers een batterij op een paar dagen of in de beste gevallen een paar weken ontladen. Indien uw wagen volledig geïmmobiliseerd moet blijven vindt u hier een paar tips om te zorgen dat hij rijklaar is tegen het einde van de opsluiting. Het ideale is de batterij aansluiten op een druppellader (dit wordt regelmatig gebruikt door eigenaars van oldtimers of cabrio’s die niet gebruikt worden tijdens de winter) Indien u er geen hebt, raden wij aan om regelmatig de motor te starten en 5 tot 10 minuten te laten draaien. Het is niet nodig om met de wagen te rijden. Voor hybride voertuigen, laat de wagen in stand “P” en start de wagen “Ready” aan. Laat het voertuig zo 10 minuten staan. Het maakt niet uit dat de benzinemotor stopt. De batterij zal blijven laden door middel van de hybride batterij. Indien de 12 V batterij van uw wagen ouder is dan 4 jaar raden wij aan om dit om de 4 dagen te doen. U kan ook gewoon de batterij loskoppelen, maar alle geheugens gaan dan verloren. Te laat de 12 V batterij is ontladen en het is niet meer mogelijk om « Ready » aan te zetten. Op de meeste hybride voertuigen bevindt de 12 V batterij zich in de koffer. Aangezien het openen van de kofferklep ook elektrisch werkt, is het onmogelijk de kofferklep te openen. Ofwel neemt u contact op met Eurocare of Lexus assistance die u in de mate van hun mogelijkheid kunnen komen helpen. ofwel beschikt u zelf over de nodige materialen en kennis om een 12v bron aan te sluiten, dan kan u zelf de depannage uitvoeren. Open de motorkap
Download PDF file